•   Frakt endast 49:- 
  •   Snabba leveranser
  •   30 dagars öppet köp
  •  Fraktfritt över 799:-

Wattväktarna.se - Köpvillkor

Försäljning sker till privatpersoner, företag, stiftelser och föreningar.
Ingen försäljning sker till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms

Fraktkostnader samt eventuella andra avgifter syns i kassan innan köpet genomförs. Vid ordervärde överstigande 799 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

I dagsläget levererar vi till Sverige, Danmark och Finland (ej Åland).

Beställningar ska ske främst via vår hemsida, men vi tar gärna emot din beställning på mail eller telefon. Vi prioriterar beställningar som kommer in digitalt till oss. Vi vill inte sätta käppar i hjulet för någon, men det kan vara svårt under dagtid att komma fram på telefon. Kunden ansvarar själv för att adressuppgifter är korrekt ifyllda.

Viktigt att veta om elmaterial:

De flesta av våra produkter för fast installation kräver installation av en behörig fackman. På eio.se och elsäkerhetsverket.se kan du läsa mer om vad man själv får göra, eller om du är osäker på vad som gäller, kontakta oss.
 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong ca 7-10 dagar. Lagerförda produkter skickas inom 24 timmar. Produkter med längre leveranstider framgår på respektive produkt. Vi försöker undvika att restnotera produkter i den mån det går och väljer då att invänta slutsålda produkter för samleverans. Leveransbesked erhålls då för kännedom. Kollinummer erhålls via sms/email.

Vi skickar alla beställningar med DHL eller Postnord. Direktleverans från leverantör sker via respektive åkare. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Standardfrakt postNord/DHL 69kr

Tjänst till privatpersoner. Leverans till PostNord´s eller DHL´s ombud i närheten av din adress där du kan hämta din beställning.

DHL Paket 225kr

DHL´s tjänst för företag. DHL kontaktar kund för att avtala vid vilken tid de kan utföra leverans. Gäller dagtid 08.00-17.00. Obs! Endast lossning från bilen ingår. OBS! Speditören gör ofta bara ett leveransförsök. Vid misslyckad leverans p.g.a av att kund inte varit anträffbar lämnas godset på DHL´s terminal där kund får hämta ut godset. Ny utleverans kan ske mot avgift.

 

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätt, privatpersoner

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi erbjuder 30 dagar. (gäller ej vid specialbeställda varor). Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Detta gäller även förpackning. Skadad förpackning, produkt eller likande ersätts av kunden med prisavdrag. Samtliga gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Ladda ner retursedel här>>>

Returen ska skickas som företagspaket, brev eller motsvarande där vi får varorna tillsänt oss.
Vi löser inte ut gods mot postförskott.

Tänk på att du ansvarar för återtransporten. Spara kvitto med kollinummer!

Återbetalning sker inom 30 dagar efter mottagandet av godset.
Återbetalning av hela varans värde, transporter och avgifter sker.
Endast returfrakten bekostas av kunden.

Ångerrätt, öppet köp företag.

Öppet köp tillämpas ej till företag utan vi hänvisar till köplagen.
Eventuellt kan återköp göras med returavdrag beroende på produktens art.
20-50% returavdrag är vanligt på oöppnad vara beroende på produkt samt leverantörens villkor. 
Vänligen kontakta kundservice om retur från företag önskas så försöker vi tillmötesgå er efter bästa förmåga.

Reklamation/Garanti

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan(tag gärna bilder på skadan). Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vid reklamation och- eller garantiärende, kontakta alltid wattvaktarna.se innan varorna återsänds. Reklamation och garanti behandlas på samma sätt,
Kontakt sker enklast under "kontakta oss".
Reklamationsrätt har man alltid i 2 år dock kan garantier skilja sig åt på olika produkter.
1-5 års garanti är det vanliga. 1 års garanti om inget annat anges.
Vid reklamation/garanti står vi alltid för de kostnader som uppstår kring returfrakterna.

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (liggetid ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med returhantering av ordern och varorna.

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners är den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produktfrågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.


Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. specialtillverkade varor.


Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.


Payson

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order.
Mer information om Payson finns på www.payson.se.

Swish

Betala snabbt och säkert med din mobiltelefon, appen swish krävs. 
Betalning sker till swish konto: 123 099 75 28

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst (0502-784440). Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter
Övrigt