Hur du anmäler skadat gods!

Här har vi samlat information från våra speditörer, om du behöver anmäla skadat gods som beror på frakten.

Detta gäller även om vi skickat varor till er direkt från någon av våra leverantörer. Klicka på länkarna nedan för att komma till respektive företag.

JAG VILL ANMÄLA EN SKADA. HUR GÖR JAG?
• Fotografera skadorna och bifoga i DHL Freights reklamationsformulär

GODSET LEVERERADES UTAN SYNLIGA SKADOR MEN NÄR JAG PACKAR UPP SER JAG ATT VARAN ÄR TRASIG. VAD GÖR JAG?
• Anmälan av dold skada ska göras inom 7 dagar från leverans. Fotografera skadorna och bifoga i DHL Freights reklamationsformulär

REKLAMATION 
• Du kan reklamera direkt på postnords webbplats. Är du registrerad användare kan du logga in så att dina användaruppgifter fylls i automatiskt. 

Du kan då även se status på tidigare reklamationer.

Reklamera med eller utan inloggning
 

NÄR DU HAR REKLAMERAT
• När vi har tagit emot din reklamation skickar vi en bekräftelse till dig. Om vi skulle behöva mer information, till exempel kvitton eller fakturaunderlag,
hör vi av oss till dig. Annars kontaktar vi dig när vår utredning är klar.

Om du inte blir nöjd med det besked du får i samband med att din reklamation avslutas kan du kontakta Kundombudsmannen.