Beställ inom:  00:00:00  så skickas din order redan idag!
  •  +13 000 nöjda kunder
  •  1-3 dagars leveranstid
  •  Fri frakt över 500 kr!

Välkommen till vår Blogg!

Här hittar du nyheter om oss, våra produkter och mycket mer.

Hjälp oss och kommentera och gör så vår blogg blir mer levande, det finns inga gilla knappar och annat som på facebook mm, men vi uppskattar alla kommentarer vi kan få på våra inlägg.

Utmanande leveranssituation

Svårigheter att få produkter till butiken

Som en mindre e-handlare utan för starka kopplingar och fasta avtal har vi fördelen att kunna växla snabbt mellan leverantörer och elgrossister. Detta gör att vi snabbt kan anpassa oss till rådande situation.

Vi jobbar på med att få hem artiklar och i de flesta fall är det inga problem, i en del fall har vi något längre leveranstider än vanligt, Tillsammans med våra leverantörer jobbar vi för att hela sortimentet ska bli tillgängligt igen. Vi beklagar om det skapar problem. Vi vet att livet hemma är extra viktigt just nu.

MEN det viktigaste att känna till är att vi debiterar inga kunder innan leverans.

Corona medför brist på containrar - Transportnet

Vad innebär detta för våra kunder?

Vi kommer att hålla dig uppdaterad om hur situationen ser ut för just din beställning via mail.

Lägg din beställning som vanligt i butiken och välj Klarna faktura så sker ingen transaktion förrän vi aktivererar klarna fakturan(detta sker endast via leverans) givetvis kan nu när som helst annullera din beställning eller om vi kan erbjuda ett likvärdigt eller bättre alternativ till din beställda vara.

Leverantörsproblem

Många av våra leverantörer upplever just nu en utmanade situation när det gäller importer av deras produkter. Containerbrist är en del av storyn, en annan del är komponent och materialbrist.

Detta är en följd av att nästan allt stannade upp i början av corona krisen(Covid-19). Nu snurrar hjulen fortare än någonsin, industrin producerar för fullt och alla ska ha allt nu på en gång.

Dagliga problem

Detta är något som alla drabbas av inte bara vi, tyvärr leeder detta til osäkerhet om leveranstider, när får vi in varan? när kan vi skicka den till våra kunder?

Dessutom är det nu den tid på året då våra speditörer tar in sommarpersonel för att den ordinarie personalen skall kunna ta semester. Kommer DHL och posten med sin nya tillfälliga personal kunna hantera alla paket? Kommer det fram i tid? Kommer paket att tappas bort i år igen? Många frågor blir det som ska hanteras i den dagliga driften.

 

 

 

0 kommentarer

Ingen har kommenterat detta inlägg ännu. Bli den första att kommentera!

Produkter
Övrigt